måndag 12 november 2007

Helgen som gick

Lugn och skön helg med familjen. Behöver vara mussla.

Glodde mycket på TV och kan sammanfatta helgen i några punkter:
TV4 är så himla söta. Man vill liksom gnugga dom på kinden och säga "aaa". Om jag ska vara övertydlig kan man översätta söta till töntiga. TV4:s töntfaktor slår just nu alla rekord som finns.

Jag har för mig att jag sågade Leif Furhammar tidigare här på bloggen för att han yppade orden "det var bättre förr". Efter hans hyllningar av Grotesco är han förlåten.

Parlamentet i söndags hade faktiskt bara de största nyheterna som ämnen. Så ska det vara.

Fredagens avsnitt av 30 Rock var fantastiskt!

Avsnitt 3 av Hej Rymden var bäst hittills.

Tottenham vann med 4-0. Ååååh så skönt!

Är inte Fotbollskvälls scenografi ganska inspirerad av Boniek? Ingen på TV-sporten skulle komma på tanken att slita fram en ryamatta och en gammal soffa från rekvisitaförrådet om det inte var för Boniek. Flera av dom medverkande och dom i redaktionen på Fotbollskväll har befunnit sig i Svenska fans lokaler under våren. Vem har "inspirerats"? (Jag påstår inte att det är likt, jag påstår att det är en väldigt konstig slump).

Sen verkar Aftonbladet fått nys om Glans / Batras nya program. Jag är rätt säker på att dom inte har pratat med nån "källa nära produktionen", men det är väl så man skriver.

Inga kommentarer: