fredag 16 juli 2010

Kul på Lasse i Parken

Underbar sommarstämning på Lasse i Parken i Tiny Comedys regi. En genomgående bra kväll. Jag hade inte giggat sedan den 5 juni och var sugen. Pratade lite om sånt som hänt igår, vilket jag fick uppskattning för. Annars mest skåpmat på dom 17 minuter jag körde. Jag känner mig rätt säker på vad jag ska prata om nuförtiden och jag tror att det lyser igenom. Man tycker man står och stampar, men folk märker stor skillnad. Det är kul att höra.

Det var mycket trevligt folk inte bara på scen utan även i publiken: min kompis Annika med familj, Martin Lagos, Elina du Rietz, manusförfattaren Marie Fjellborg och Petra Mede förstås. Petra och jag talade en del om betydelsen av övertygelse och om att hålla sig vid ett ämne. Det var många komiker som var duktiga på just det denna afton.

Två av dom jag skrattar mest åt uppträdde ikväll: Jesper Rönndahl och Tobias Persson och jag tyckte nog att jag matchade dom ganska bra. Ett kvitto så gott som något inför hösten.

Fortsätter att ta långledigt från stand-up och giggar nästa gång på Kulturfestivalen i augusti. Då ses vi hoppas jag.

1 kommentar:

Frida Ström sa...

Men ÅHHH Johan! Bor ju i princip granne med Lasse i P. Måste bevaka din kalender bättre.
Puss på dej!