onsdag 4 april 2012

The big C

Syftar då dubbelt på comeback för LBO och comeback på stand-up scenen och inte på något annat C. El Mundo-gigget var för känslosamt för att sammanfattas i tweets.



Var tillbaks på El Mundo eminent "hostat" av Sparring och Blomqvist som vanligt!

Jag kom upp med 99% nyskrivet (hade ett avslutande skämt, för att gå av på applåd, som var gammalt) material.

Det gick bra rent objektivt, även om min egna scenupplevelse aldrig överträffar den inre självkritiken (jag är en reverse-ni-vet-vem). Nisse Lind gav mig snälla ord med att jag gjorde "valen" på tio minuter. Valen är slang för en dramaturgisk båge. Jag lät publiken få ta sig igenom ett väldigt uppriktigt parti i mitten, allt för att vi skulle ha trevligare på slutet.

Det var inte tillräckligt förnöjsamt som totalupplevelse. Det där projektet med stand-up att sitta i bil en timme för att prata i en kvart får jag inte ihop i mitt huvud. Jag har inte råd med det helt enkelt. Men i roliga sammanhang skulle jag kunna tänka mig att babbla igen typ på RAW på Hilton, Oslipat, Norra Brunn, El Mundo. Men det var å andra sidan den prioriteringen jag hade när jag slutade också. Minus Lobbyn som fanns då.

Det om detta. Mer än 140 tecken.

1 kommentar:

Anonym sa...

. Wow. "lobbyn". Måste va nånn jättesmart som kompåren klubben. "tackar-tackar", för uppmärksamheten.