onsdag 25 juli 2007

Kväll 5 på Glashuset - jämnsuperbra stand up

Igår var en fantastisk kväll på Restaurang Glashuset! Jag körde mycket nytt och det fick rejält fäste. Det ska bli mycket spännande att formulera ”ordinarie körschema” för höstgiggen.

Håkan Jäder var uppe först. Jag påade honom ovanligt dåligt när jag försökte minnas en grej från Släng dig i brunnen. Vad jag ville ha sagt var att han är en av mina absoluta favoritkomiker. Och det har han alltid varit. Fördelen med att arrangera klubb är att man kan ta dit dom man vill att publiken ska få se. Helt rätt att han var med på Big Comedy!
Håkan fick bra hugg direkt och hade egentligen publiken hela vägen. Det var väl en liten dipp som han kommenterade vilket gjorde att han genast fick med sig alla igen. Bra jobb av Håjje.

Paus och sedan var det dags för Hasse. Han var den stabila headliner han brukar vara. Bland det nyare materialet hade han spätt på med ytterligare material om trafikpolisen som var väldigt roligt och sen är sopstationsnazisten kul också. Sen kom ju hans pärlband av andra klassiska rutiner också.

Trevligt att sitta ner med Hasse efteråt och snacka lite om våra respektive höstar i tevevärlden, men sen kände jag att det var dags för hemgång. Arbetsdagen var bara 8 timmar bort.



Gott om folk och stammisfaktorn ökar stadigt. Igår var det säkert 30-40 stammisar.

Kom på att jag är nästan lite kär i min sommarklubb. Ändrar jag på upplägget lite kanske, kanske det kan bli någonting nästa sommar också. Förra veckan kändes det tungt. Det beror inte på det publika eller på artisterna. Det beror bara på ekonomi och slit. Vi får se helt enkelt.

Nästa vecka Ann Westin och Rålle. Bra med bokningar redan. Kom förbi vettja!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för i tisdags! Det blev kalaskul! Hoppas det blir lika roligt nästa tisdag när tjejerna kommer.... Ann och Råland! :)