onsdag 23 juli 2008

Glashuset #4 säs 2

Jag vet inte varför (jo, jag vet varför), men det blev ytterligare en mycket lyckad kväll för Stand-up i Glashuset.

David Druid inledde kvällen mycket roligt och som vanligt levererat med frenesi. Scenen var något för liten för honom. Far i hatten-scenen skulle vara mer lagom (undertecknad sprang tio meter i sidled under den nya snigelrutinen på den scenen. Lyx.) 80% hade jag inte hört innan och det var väldigt bra. Eloge.

Petra Mede var sen sådär härligt elak och rolig som bara hon är. En tant klädd i turkost lär ha ångrat sitt klädval. För att ta ett exempel.

Efter paus avslutade den alltid så briljante Tobias Persson.

Jag tänker under inga omständigheter skriva att Charlotte Ljung fotograferat denna bild.

Han är på min topp-tre-lista. Hans sommarläsning av skrifter som Koranen och Bibeln hade verkligen gett honom underbart nytt material. Jag säger "hedersmord" och "husförhör" och sen får ni söka upp en scen där han uppträder och se och döma själva. Klass!

Efter fyra omgångar av den här Glashussäsongen vill jag säga följande:
Jag HOPPAS att Kristoffer Appelquist och Tobias Persson får så mycket publik som dom förtjänar på sin turné i höst. Det kommer dom inte få, för dom skulle förtjäna ett Cirkus i varje tätort i Sverige.

För egen del gick det inte så särskilt, men jag fick en gigförfrågan direkt efteråt iallafall. Det var nog mer baserat på mitt ackumelerade förtroende som leverantör av skämt från ett stycke scen.

Men tänk på det när ni passerar Skurubron - då är ni i "Johan Sköld-land". Här ute tar jag alla firmagigg (synd att det inte finns så många firmor bara).

Inga kommentarer: