söndag 20 maj 2007

Hjälp mig!

Jag älskar att hamna i sociala sammanhang som är udda. Som humorist är dom extremt inspirerande. Senast det hände mig var förra veckan när Robins-redaktionen hade travkväll (vilket var en nyhet för dom flesta av oss).

Vi hamnade till slut ovanpå travkusken Lutfi Kolgjinis stall. Man visste liksom inte att det fanns folk som satt och drack Whiskey i en privat bar som luktade häst. Det var kul.

Nu behöver jag lite inspiration, men har inte så mycket att ta av. Jag har pluggat i Lund, men låg aldrig i Lund. Har sett enstaka studentspex. Det jag vill ha av er är det mest katastrofala spexnummer ni sett. Förmodligen har publiken stampat i golvet, applåderat taktfast och skrikit "biss", "biss", "biss" iallafall. Möjligen följt av "Ta den på finska, ta den på finska, ta den på finska". Varpå den begåvade Lundspexaren givetvis gör så. Han kan ju givetvis "flytande" finska.

Delge ert bästa, alltså värsta, spexminne genom att kommentera här på bloggen (ni får gärna maila också, men tänk på läsvärdet för dom övriga).

Materialet kan komma att användas när jag ståuppar och ersättning kommer att utgå med erforderlig Joke tax*


* Nivåerna för Joke Tax sätts av Humorskatteutskottets ordförande Valle Westesson (han i Hej Domstol!, ni vet)

Inga kommentarer: