onsdag 23 maj 2007

Tacktal! (eller hej då Malmö)

Snart ska jag äntligen få åka hem till min familj. Ser fram emot att hämta, lämna och allt det där som hör vardagen till.

Tack alla på SVT Malmö för ni är en så otroligt trevlig arbetsplats! Framförallt tack till Robin och Tobbe för att ni gjort min vardag så kul.

Jag har träffat mycket bra människor och har också haft möjlighet att köra mycket stand-up.

Tack till Lena, Elin, Kringlan, Marcus och Fritte för att ni roddar Sveriges överlägset intressantaste ståuppscen. Tack för att jag har fått träffa er och titta på er alla komiker som florerat på Malmöklubbarna.

Själv har jag utvecklats mycket och lokala bloggare (komiker, Sydsvenskan etc) har skrivit såhär om mig:

Johan Sköld fick folk att skratta livet ur sig

Johan Sköld, en man som jag inte kan säga något ont om, han är kul som fan. Han kör så mycket olika grejer - snusk, bildskapande prylar, punchar, sånger

Johan Sköld var lysande!

Johan Sköld stal som vanligt publikens hjärta.

Johan Sköld avslutade kvällen starkt och det märktes att han har mer rutin och framförallt mer power från scen.

Slutligen äntrade Johan Sköld scenen, och gjorde bland det bästa jag sett honom göra. Han imponerade stort med hög energi och en makalös scennärvaro! Dessutom gjorde han ett behjärtansvärt statement i frågan om Sverigedemokrater i slutet av sitt gig. Respekt!

Komikerproffs som vinner Oslipat-publikens hjärta om och
om igen. /"You had me at hello"/ var det någon som sa förra gången

Vill mest passa på att lyfta fram Johan Sköld som kvällens verkliga behållning. Han var suverän. Rundade av väldigt fint, lyckades vara angelägen utan att vara krystad. Det var fint att se.


Hoppas att jag kan ta med mig det här upp till Stockholm nu...

Inga kommentarer: