lördag 17 november 2007

Malmö tur och retur

Åkte ner till Oslipat för att gigga och för att gå på ett möte med SVT Syd. Sen hade jag lite familjeangelägenheter också.

Oslipatpubliken fick som vanligt en bra upplevelse. Dom flesta var helt okej, men den starkast lysande stjärnan var Simon Svensson. Efter hans första meningar såg han ut som en säck potatis som sa: "det här blir verkligen ingen skrattfest". Men sen byggde han och byggde han på ett så imponerande sätt att det verkligen var en av höstens största skrattfester. Det nyskrivna var dessutom sjukt bra. Hits direkt liksom.

Kan faktiskt inte förstå varför Simon inte avslutade kvällen. Det säger jag inte med facit i hand. Det säger jag för att det är hans hemmaplan och alla vet hur bra han funkar där.

För egen del gick det bra, som det brukar på Oslipat. Det hela blev filmat och jag hoppas kunna visa en sekvens när jag tar hand om en häcklare här på bloggen lite senare.

SVT-mötet var trevligt och bra, men jag blir ganska trött när jag tänker på det i efterhand. Jag blir i och för sig lätt trött nuförtiden.

Nu ska jag öppna min mailbox för första gången på tre dar. Spännande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du är nyfiken kan jag berätta att anledningen till att Simon inte avslutade kvällen var att vi hade Anders Celin samma kväll. Bästa sättet att säkerställa att Anders Celins humor fungerar som bäst är att låta honom avsluta kvällen. Simon fick därför avsluta första akten. Det är en placering som jag och Fritte betraktar som näst bäst. Den är visserligen inte lika prestigefylld som att få avsluta kvällen, men förutsättningarna att göra ett bra jobb och ge ett bestående intryck är perfekta.

Johan S sa...

Jag glömde att ni tänker på allting på Oslipat (obs! ej ironi).

Fast det är väl ändå Anders problem om publiken skrattar eller inte?

Sen tycker jag att det kan vara alldeles för skitnödigt det här med att avsluta, börja eller vara i mitten. Men i det här fallet är det lite som om Glans skulle avsluta första och Simon skulle avsluta andra (på en Oslipat-kväll som existerar hypotetiskt i den här kommentaren). Det är bara min åsikt.

Ni satte kvällen. Publiken älskade kvällen. Vackert så.