onsdag 21 november 2007

VAB-debut

Min dotter är snart 2,5 år. Vi har aldrig vabbat. Försäkringskassan ringde faktiskt vår dagmamma för några månader sedan och gjorde ett stickprov. Det kan ju inte stämma!? Alla barn är ju sjuka!

Igår fick hon öroninflammation. Jag var hemma med henne idag.

Nu kommer säkert försäkringskassan ringa och kontrollera hos dagmamman igen. "Det är ju skumt att hon plötsligt blivit sjuk, hon som aldrig varit sjuk."

Man måste älska Anders Borgs Sverige. Mmm, kontrollsamhälle mot hederliga medborgare. Det är det bästa.

PS.
Jag justerade förresten upp min firmas nettointäkt när jag begärde ut den tillfälliga föräldrapenningen - till 10 miljoner kronor. Bara för att jävlas så klart. Ser fram emot när handläggaren hör av sig.


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: