måndag 26 november 2007

Vad är det värt?

Jag har på kul spekulerat i domännamn. För första gången kanske det kan bära frukt. Fick detta mail:
----------------------
Hej
Sanna heter jag och jag jobbar på ett företag som heter XXX. En av
våra kunder ska sätta upp musikalen The Producers - Det våras för Hitler på China
teatern i September 2008. Vi håller på att ta fram en hemsida till produktionen.
Efter lite efterforskningar så upptäckte vi att den "bästa" domänen,
www.theproducers.se är redan upptagen. Min fråga till dig är om du är villig att
sälja adressen och isåfall för hur mycket?
Tusen tack i förhand om du skulle kunna höra av dig till mig så snart som möjligt.
Förresten, vilken fin hemsida du har, bra film också...

Vänliga hälsningar
Sanna XXXX
-----------------------

Så hjälp mig nu kära läsare av Le blogg officiel. Hur mycket kan jag ta betalt för det här?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säg så här till dem...
"Jag vill ha en krona på första schackrutan, och två på andra. Och sen vill jag fortsätta att ha dubbelt så många på varje påföljande ruta på schackbrädet"

Om de inte orkar räkna så får du saftigt med pengar.

Och i vilket fall som helst kommer du att framstå som mycket vis.

Nu ska jag betala din faktura...

Anonym sa...

Nästa fråga är varför du har reggat domänen. Jobbar du extra som webb-haj?

Anonym sa...

Skit i pengarna, kräv en framträdande biroll med minst ett (1) stort sångnummer. Keep it gay eller When you got it flaunt it hade varit perfekt.

/Soneby