måndag 28 januari 2008

Malmö comedy festival igår

Igår var det då Malmö Comedy Festival på Slagthuset. Första gången för festivalen som säkert blir en tradition. Det var hur kul som helst.

Bloggar i två delar. Min egen insats och resten.
Jag körde två gånger. Oplanerat med David Batra och Tobias Persson. Det gick hyfsat, men vi var aningen för forcerade, konstaterade vi efteråt när vi snackade om det.
Sen konfade jag sista timmen på gröna scenen. Tror att vi hade mest publik av alla scener då. Det var knökat, men så skulle ju Glans köra också.
Inledde med en ”tajt femma” (som Fritte brukar säga). Körde sen specialskrivna påor till alla komiker och testade lite nytt material. Gick jätte-, jättebra. Lasse Nilsen hyllade mig efteråt och det värmde väldigt mycket. Blev sugen på det där med stand-up igen. Jag sticker ut hakan och säger att jag är ståuppsveriges bäst bevarade hemlighet.

Behållningen på festivalen igår var enligt mig Tobias Perssons och Johan Glans nyskrivna material. Superbt. Jesper Rönndahl som alltid en stjärna också.

Arrangemanget var fullkomligt lysande! Publiken hade roligt, Fritte och Lena var roliga på prisgalan och sen var det efterfest till fyra på morgonen. Perfekt.

Nu måste jag komma på en rolig sketch till....


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Helena sa...

Skönt att du har hittat din stil vad det gäller att läsa min blogg. Själv läser jag din med öppet sinne och hjärta, och du lyckas roa mig varje gång!

Önskar jag sett den tajta femman men inga bevarade hemligheter höljs i dunkel för alltid. Keep up the good work!

Helena