torsdag 10 januari 2008

Stand-up våren 2008?

Blev uppringd av Börén igår och ska troligen gigga hos honom senare i vår. Jag säger troligen för jag har ett prel. framför allt utom SVT-grejen just nu. Så fort jag pratar med en Malmökomiker får jag i och för sig en mycket större lust för stand-up. Det är roligare där nere. För mig.

För åratal sen på bloggen tyckte jag man behövde tre saker om man var rookieståuppare som jag: Flygtimmar, utvecklingskurva och självrannsakan. Om man saknar en eller flera av dessa har man problem, skrev jag. Jag har väldigt lite av det första och ganska mycket av den tredje. Kanske lite för mycket. Utvecklingskurvan vet jag inte så mycket om. Den finns väl där, men jag behöver gigga mer.

Jag är bra när jag tycker stand-up är kul, men i höstas tyckte jag nog det roligaste var när jag slaktade häcklare (SoB och Oslipat var sådana tillfällen). Har därför funderingar på att åka ner till Malmö comedy Festival den 27/1 utan ett grams behov att bli älskad. Fuck 'em liksom. Får se om det roar mig.

Tar beslut om jag fortsätter med stand-up efter det eller om jag ska skita i det. Nåt måste hända. Jag jobbar med humor på heltid om dagarna. Det roar mig. Köra en femma på rookieklubb roar mig inte.

Inga kommentarer: