lördag 15 december 2007

Hmm...bikt?

Det blev som jag trodde det där TV3 20 år. Ett underhållningsprogram, inte humor.
Några saker jag tänkte på:
- Ljudet var katastrof, publikljudet rundade
- Programmet innehöll faktiskt nästan bara klipp som jag ville ha med med typ 3-4 undantag (programmet var alltså hyfsat befriat från saker som Kanalen MÅSTE ha med)
- Renée och Hasse var riktigt bra gäster
- Roger är bra
- Mårten och Johan klipptes markant. Mårten hade en hel del bra skämt som inte kom med. Om jag minns rätt.

Som sagt: inte så kul, men helt okej som "light entertainment". Programmet gick mot Babben & co så ingen lär väl ha tittat ändå.

Men så stod man där i eftertexterna redaktör Johan Sköld. Vik. redaktör på sommarkrysset i somras. Nya SVT-projekt ska rädda tillbaka mig till humornischen. Tack för det!

Ikväll ska jag se "Sanningen bakom" för första gången. Schyffert och Henke Larsson. Verkar lovande.

Inga kommentarer: