lördag 9 februari 2008

Melodifestivalen deltävling 1

Såg Melodifestivalen mest för att jag hoppades på att det skulle gå bra för Nour och Björn, mina kollegor i nya SVT-humorprogrammet Morgonsoffan. Och det gjorde det. Nour fick verkligen inte mycket tid, men höjde den avdelningen av programmet avsevärt och Björns grejor var väldigt kul. Haddaway. Han har en j-vla känsla för att välja rätt.

Dock skrattade jag mest under hela kvällen åt en annan sak. Christer Sjögrens "I love Europe". När dansarna lösgjorde Europas flaggor tårades ögonen av skratt.
Och sen går han till Globen. Dansbands-Sverige har talat.

Vill gärna adaptera ett Bill Maher-skämt: "Missförstå mig inte: jag älskar Sverige - det är svenskarna jag hatar".

Jag tycker att alla människor under nästa vecka ska signera sina mail med "I love Europe" och sen sitt namn. För att visa att Christers sak är vår sak. Tänk om vi skickar honom ända till Eurovision. Det vore komiskt - och tragiskt.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Ja, hjälp vad man skulle få skämmas om Chrille och flaggviftarkläderna skulle representera oss i Eurovision.

Anonym sa...

Fast björn var ju ändå bäst!
han gör att man vill titta på melodifestivalen! :)