söndag 15 november 2009

Lördag på Norra Brunn

Lördag på Norra Brunn är alltid lördag på Norra Brunn. Det var kul.

Lapp på luckan med Magnus Betnér som enda annonserade namn. Nu fick jag köra en tia i varje akt och jag inledde med att säga att det var så Magnus ville ha det. Det räckte faktiskt för att publiken skulle köpa att jag var där oannonserad.

Första akten körde jag lite material från Lobbyn, lite nytt och lite gammalt och i andra akten blev det mest säkra kort. Det gick bra. Helt ok. Folk skrattade och jag hade kul.

Betnér har uttryck oro för om han verkligen har 90 minuter till premiären av 14 månadersturnén "Livets" ord i Kiruna på tisdag. Där kan han va lugn. Ett tag trodde jag att han skulle köra 90-minuter i första akten.
Får han sätta ordningen litet och slippa en paus och en skåning mitt i, så kan man förstå att det Magnus gjorde igår kan bli en fantastisk föreställning.

Vet inte hur det är med er, men jag kommer iallafall gå och titta den 19 december när "Livets ord" kommer förbi Stockholm första gången.

Något av det roligaste igår var när Magnus publiksnackade med ett tomt bord (som av någon anledning var tomt i första akten) närmast scenen. Norra Brunns luttrade personal vek sig, och jag också, av skratt för lustmordet på ståuppkomikens publiksnack. Humorhistoria. Det lär dock inte finnas med på turnén.

Inga kommentarer: