lördag 22 maj 2010

Vittne till bra comedy

Trots horribla arbetsbelastade pitchtider så bestämde jag mig för att unna mig en tidig fredag och att vara lite social.

Promenerade bort till Filmhuset med Erik Hultqvist (som jobbar i koncernen också, fast på Yellowbird) och vi kollade på Parlamentetinspelningen. Den var riktigt bra. Det var Jonas Gardell och Robin Paulsson i blått parti och André Wickström och Babben Larsson i rött pari. På pappret mycket starkt.

Gardell inledde nervöst, men fick ganska snabbt hjälp av Babben som var fullkomligt elektrisk genom hela inspelningen. Munhuggandet mellan Babben och Gardell fick igång honom och han gjorde till slut en mycket bra debut. André håller en tokhög nivå och Robins toppar var nog nästan dom högsta under inspelningen. Alla skitroliga. Avundas dock inte Kent Vågesjö (Parlamentets klippare) och Benjamin Thuresson (producent) som ska klippa ihop det materialet till 22 minuter. Man vet ju hur det känns.

Efteråt promendade Robin och jag till en wok på Valhallavägen och käkade gott. Sedan promenerade vi till Centralen och mötte upp Fritte. Robin tog flygbussen och Fritte och jag promenerade till Centralbadets innergård och tog en öl och sen begav vi oss till Norra Brunn.

Där var uppställningen Fritte Fritzson, André Wickström och Adde Malmberg. Också det mycket stark och det var en mycket rolig kväll som växte efter hand.

Fritte skriver om sin fredag här. Och André här.

Jag använde ordet promenera många gånger, men jag kom på på hemvägen att jag faktiskt gått mellan Magasin 1 och Norra Brunn. Via centralen. Sånt kan man göra i ett somrigt Stockholm.

Inga kommentarer: