tisdag 17 augusti 2010

Kristallen-nomineringarna

Jag trodde inte jag skulle blogga den här veckan, men eftersom jag ändå sitter och lyssnar på MP3:or kan jag lika gärna skriva mitt årliga inlägg om Kristallennomineringarna. Jag har ju numera lön från ett produktionsbolag, men i år är det knappast kontroversiellt att heja på Jarowskijs två jurynomineringar (Wild Kids och Solsidan). Wild Kids gjorde nog sin bästa säsong (men har iofs vunnit tidigare) och Solsidan måste vara storfavorit. För alla.

Här är mina vinnare:

Årets underhållning:
På Spåret, för att Kristian Luuk och Fredrik Lindström klarade övergången galant och gjorde programmet till den perfekta fredagsmysunderhållning det är.

Årets dokusåpa:
ingen aning. Har ni?

Årets TV-drama:
Blir väl Millenium även om jag inte sett allt.

Årets humorprogram:
Solsidan! (och allt annat måste väl ändå vara en skandal?!?)

Årets barn:
Wild Kids. Bara öppningsscenen med tåget den här säsongen borde ge två statyetter

Årets livstilsprogram:
inte sett alla, men jag håller på Mauros & Pluras kök

Årets aktualitet:
inte sett alla.

Årets dokumentär:
Videocracy. Highest stakes. Måste vinna.

Årets reality:
Kollar inte tillräckligt på sådana program heller.

Sedan tror jag att Solsidan kan ha en chans i Årets program också. Där röstar publiken och den lär inte svika. För mig i branschen så måste jag säga att det är det mest omtalade programmet. Inte minst hos chefer på konkurrerande kanaler. Det om något är ett styrkebesked.

Inga kommentarer: