onsdag 14 maj 2008

På piedestal del 3: Petra & David

På förekommen anledning. Kan man väl säga.



Kombinationen David & Petra är dödligt bra! Vi har David & Petra i rutan, som faktiskt inte heter Batra & Mede. Dom är karaktärer. Petras närmast aristokratiska svenska ger henne möjligheten att säga hur elaka saker som helst. Den normala, publikens bundsförvant i soffan. David den dumme, bekväme och med en kvinnosyn från tidigt 1800-tal. Apan brevid Petra som ser Petra som sitt örhänge.

Men det är rutan det:
På redaktionen träffar man två omtänksamma, skarpa, sociala och i största allmänhet älskvärda människor. Dom är kontrollfreaks, men det är bra. Jag blir otroligt peppad av folk som vill mycket och det vill dom. Petra & David har förädlat tonvis med sketcher under måndagarna när vi repar. Dessutom utspelar sig nästan allt det roliga i en hel drös med sketcher i Petra & Davids ansikten. Det är stort.

Som någon sa: först tyckte jag sketcherna var ok och hade inte kommit in i programmet. Nu tycker jag sketcherna är ok, men jag skrattar allra mest åt David & Petra.

På piedestal del 3: Petra Mede och David Batra. Och det är fanimej den högsta piedestalen jag kommer att bygga på LBO.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

David Batra sa...

Fan Johan, det var fint sagt.. JJag blev väldigt glad.

Anonym sa...

Instämmer med Batra. Jag blev riktigt rörd. På tisdag sitter jag i soffan igen, innan ni märker att ni kan göra det här programmet utan mig, hemska tanke. Johan, du är en klippa. Ibland fattar jag inte allt du orkar med. Du är som den där flaggstången som står när alla andra faller, gjord av ek, riktigt segt virke. På slutfesten bjuder jag alla på morfin! Puss P