onsdag 6 augusti 2008

Ego på Komikaze hade premiär igår

Och jag var där - tillsammans med väldigt många trevliga komiker både i publik och på scen. Alla var bra: Melody, Goran/Göran Assad, Ingela Blom, Johan Uddenberg, men jag vill särskilt framhålla Ola Söderholm som var fantastisk. En skämttäthet som var av svensk toppklass. Och det på nytt material. Jag är mycket glad åt att ha honom i min redaktion under hösten.

Sen fick jag också uppleva Aron Flam, som det talats så mycket om. Jag hade höga förväntingar och man kan väl säga att han levde upp till dom. Väldigt roligt.

Yvonne Skattberg avslutade kvällen och var roligare än vad bifallet var. Anledningen: showen hade pågått i två och en halv timme när hon gick på.

För egen del gick det bra, men jag kan så väldigt mycket bättre. "Slarvigt" vore ett understatement. Missade stora sjok och glömde dom bästa skämten i vissa rutiner. Gjorde en tvär gir i materialet när jag kände att skrattnivån hade nedförsbacke. Testade också en del nytt som blev lite väl improviserat.

Publiken märkte inte av mina våndor: responsen var väldigt bra. Jag kan inte klaga.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej på dig... Ångra lite att jag inte åkte in.

Jag hoppas att vi får anledning att ses i höst

väl mött

http://strobaeksblogg.se