fredag 8 augusti 2008

Ordet som förvirrade

Förresten. Hade en arbetslunch med Johan Glans idag i SVT:s matsal. Vid ett närliggande bord satt t.f. nöjeschefen Maggan Feldt-Arehn och f.d. nöjeschefen Peter Nyrén. Oberoende av varandra noterade både jag och Glasse ett ord som sades i deras konversation.

Vi pratade vidare och när efter en stund reste sig Peter och Maggan och gick. Då undrade Johan:
- Sa han roast?
- Ja, det gjorde han, svarade jag.

Det får en att fundera. Peter Nyrén har inte slutat på SVT för att börja göra roastar, det är helt klart. Det är inte Schyffert-roasten som ska sändas, det vet vi också. Varför säger dom så konstiga ord? Man undrar ju så vad dom pratade om.

6 kommentarer:

Börje sa...

Jag tror att ni hörde fel. De pratade franska. Han sa toast.

Anonym sa...

Jåg håller tummarna för att du och Glans inte bara har dålig hörsel! Mer "roasting"!

Anonym sa...

Jag antar att du har fått se roasten nu. Annars har jag en skiva du kan få smygtitta lite på.

Johan S sa...

Mange, jag var ju på plats, men kan tänka mig att låna den längre fram iallafall. Tack för vänligheten.

Personligen tycker jag det vore synd om Comedy Central startar i Sverige utan att föra sina traditioner från USA vidare...

Anonym sa...

Jo, jag vet att du var där men jag har för mig att jag läste nånstans att du ville se den igen.

Johan S sa...

Du har helt rätt. Så har jag nog skrivit. Vi hörs och ses!
Sköld