måndag 26 januari 2009

Plats 62 - 49: dom 100 bästa jazzvitsarna

#62
Blev du smittad av nåt skit när du låg med Eddie?
Nä, ingen fara. Han använde Condon

#61
Tycker du jag ser trött ut så ska du se hur Bobby Jaspar.

#60
Varför får inte jag krama när John Klemmer?

#59
- Vet vad avföringen kallas när Daves barnbarn bajsar första gångerna?
- Nä.
- Brubeck

#58
Är det party eller är det Manfredo Fest?

#57
Varför kan inte jag disponera den när Charlie Haden?

#56
- Ska vi spisa?
- Vad tänkte du sätta på?
- Rova

#55

- Var i Chicago i helgen och jag tror att Adam Rudolph hallucinerade
- Hur så?
- Han trodde att Hamid var en Drake.

#54
- Har du hört den här då?
- Nä, det vet jag inte, Wayne
- Det var två prostituterade turkar och en fez
- Oj, det var en riktig Horvitz

#53
- Vad tyckte du om Bobbys insats som gitarrist i Glenn Miller Orchestra?
- Äh, det var väl varken Hackett eller malet.

#52
- Men, var gjorde den tyske saxofonisten Klaus av den förre civilministern Davidsson?
- Kolla igen. Bakom hans rygg står en Doldinger

#51
- Vad tror du Lennie tyckte om år 1978?
- Han tyckte nog att det var ett ganska Tristano

#50
- Fan, vad grym han är live, Bela! Vilken banjovirtuos!
- Ja, men han har en Fleck på tröjan.

#49

- Är Charlie Parker dum i huvudet på riktigt eller?
- Vadå då?
- Han spelar Koko.

Inga kommentarer: