torsdag 1 januari 2009

Retrospektiv Morgonsoffan

Innan Morgonsoffans webbsajt blir tömd på material, eftersom Teaterförbundet verkligen hänger med i utvecklingen, så tänkte jag paste:a lite videoklipp från Morgonsoffan. Som ett slags testamente nu när Morgonsoffan går i ide.

Det här är sketcher som jag har skrivit, nota bene att all humor är ett lagarbete. Här och var har Ola Norén vridit till det. Ibland har skådisarna gjort det på plats som exempelvis när Henrik Dorsin säger "Blue Cheese crêpes", Felix Herngren "Glad påsk soldat" bägge kommentarer som jag skrattade högt åt i kontrollrummet. Men här är 95% av är orden mina.

Och Ord kan vara roligt också. Det kan finnas en oro för det i Morgonsoffanprojektet som jag skrev här angående Järvhedens Bengt-Owe Fältman.

Men när jag skriver vill jag också att det ska hända grejor, det är trots allt grundläggande för sketchförfattande, som jag exempelvis skrev om här angående WKUK.

Sen kan jag också konstatera att jag har haft det fantastiska nöjet att jobba med människor som dom här. Det är helt fantastiskt!










Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

1 kommentar:

Sara Ödmark sa...

André är fantastisk som filmrescensent.