måndag 6 juli 2009

I bilstereon

2001 års roliga skiva Beats, Melodier och Baby Kaah snurrar i bilstereon just nu. I vårt kompisgäng sa en kille att Kaah ägde Prince. Det blossade genast upp en stor konflikt. Hur kan man komma med ett sådant idiotiskt påstående? Det var ett "alla mot en"-läge och jag ställde mig givetvis på Kaahs sida. Det var liksom roligast.



Tajt funk och Kaah har inte "600 hits i ett bankfack", men lekfullheten är så mycket mer lockande. Ett otajt handklapp eller en hi-hat som ersätts av K-tangenten på en Facit-skrivmaskin. Och sen är Kaah så mycket sexigare än den lille dvärgen med moppemustasch. Det tycker iallafall jag. Sen vet jag innerst inne att jämförelsen är knasig.

Annars innehåller dagen uppmuntrande ord. Och semester med mina barn. Båda sakerna är bra.

Inga kommentarer: