onsdag 28 april 2010

Åhh, vilket party!

När vi startade Petra Mede show kom vi på idén om att sätta scenografin i lite "Åhh, vilket party"-anda. Förutom elefanten i filmen så hade nog gårdagens efterfest allt.

Först gjorde vi två utmärkta inpelningar. Vi bestämde på förhand att pgm 9 skulle flyttas och bli säsongsavslutning. Det visade sig vara rätt. Efter lite jobb i klipprummet kommer dock båda av gårdagens inspelningar bli magiska.

Festen då? Vi körde direkt efter inspelning. Det dukades upp buffé. Det hölls tal. Det dracks. Petra, denna underbara människa, hade naturligtvis skrivit en slags tacklåt till alla i produktionen.

Men sen hände något häftigt. Vårt eminenta husband Jet Set Sweden sätter sig på plats för att spela några låtar och sen förvandlades dom plötsligt till en livekaraokejukebox. Vi skanderade "Arja, Arja, Arja" för att vi ville att hon skulle göra en encore på "Besame Mucho". Sen sjöng Arja duett med Andreas Lundstedt (Högt över havet och den hör man inte Arja sjunga längre), Petra och Jocke sjöng "Suspicious minds", Valle "I was made for loving you", Victoria och Kirre "Black Velvet" och så fortsatte det ett tag.

Sen blev det dansgolv och mitt sista försök att göra några moves resulterade i spräckta brallor. Min slimmade Tigerkostym kanske inte riktigt passar gamlingen längre. Jag drog med flaggan i topp klockan 2. Det som skedde efter klockan 2 stannar mellan dom som var där.

Stämningen i rummet (vi slutfestade i studion om det inte framgått) säger en hel del om hur kul vi har haft med att göra den här produktionen.

Nu ska jag klippa två program till, men annars går jag tillbaks till mitt humorutvecklingsarbete. Det blir roligt det också även om jag kände mig ovanligt sentimental igår.

2 kommentarer:

Nonsensakuten sa...

Du gjorde en PJ Proby, helt enkelt.
Det var väl han som alltid avslutade sina konserter med att spräcka byxorna i häcken...

Johan S sa...

Oj! Det är en referens jag inte har. Men det är andra paret på inte särskilt länge. Dock inte i slutet av något förra gången.