lördag 24 april 2010

Min helg

I fredags kom jag hem till min tomt där någon fällt fyra megastora tallar. Idag har jag druckit kaffe och tittat på när mina grannar sågat upp veden. Ett bra sätt att bli av med träd gratis: ge bort veden.

Ikväll blir det sista delen av "Luftslottet som sprängdes". Tyckte att första delen förra veckan var bra. Jobbiga, logiska luckor i bokform funkar på något sätt bättre i film. Av någon anledning.

Imorgon är jag på Big Ben och går på mot slutet. Det ser ut att bli en bra kväll. Ska försöka börja sätta lite nya rutiner på fastare mark. Det blir "Do or die" för dom.

Såg ni förresten Flight of the conchords-dokumentären? Killarna var jag redan kär i, men nu blev jag kär i James Bobin. Underbart att höra honom prata om vilket hårt arbete det är att jobba med ett program. Inget kommer gratis om det ska bli bra. Har man inte fokus skiter det sig.

Och på tal om fokus ska jag ägna min stand-up lite mer av den varan. Jag kommer att gigga mycket i maj nu när Petra Mede show är slut.

Inga kommentarer: