söndag 27 juni 2010

Med någon slags relation till stand-up

Enligt rubrik i två av varandra oberoende delar:

1)
Intressant artikel på DN:s fokussidor idag om Öresundsbron. Brokonsortiets VD Sven Landelius anställde han som gick först i demonstrationsledet mot bron, Kjell Andersson, som miljökontrollant i projektet. Det blev utmärkt för båda parter. Hittar inte artikeln på nätet så jag kan inte länka. Men det får mig att tänka på Slussen där planerna ändras om en tant har nyst på en utställning av förslagen.
Slussen och mycket annat kommer säkert tas upp när Lobbyn har sommarspecial under Kulturfestivalen. Jag giggar under rubriken Transporterna ihop med Jonatan Unge och Ann Westin. Kan bara bli en bra kväll. Det är först i augusti, och inte särskilt aktuellt, men jag fick bara lite inspiration att peta i det materialet.

2)
Spelade lite golf mellan kl. 20 och 22 igår kväll. I en närliggande fastighet fanns ett partytält med en stor privatfest. Sorlet ekade över den tomma golfbanan. Plötsligt tystnade musiken och en underhållare gick på. Ett stackars skratt under den tiden jag spelade 3-4 hål (kanske 15-20 minuter) och sen applådtack. Och jag kände att jag verkligen inte ville byta plats. Det är sommar helt enkelt.

Inga kommentarer: