onsdag 27 juni 2007

PR för sommarklubben och textredigering

Det är väldigt bra med lokaltidningar. Restaurang Glashuset sa att det är svårt att få journalister att skriva, men med ståuppkvällarna har det varit annorlunda. Har fått jättebra PR genom artiklarna i NackaVärmdöPosten och tidningen Mitti Värmdö.
Jag har bott fyra år på Ingarö och tidningarna har alltid kommit. Utom 26 juni när intervjun med mig skulle publiceras. Typiskt. Jäkla sommarvikarier. Lyckades hitta artikeln på nätet.

Eftersom Mitti var tvåa på bollen valde dom att intervjua mig istället för att skriva om sommarklubben. Helt okej, inte minst för mig. Jag är verkligen nöjd med båda artiklarna (NVP och Mitti), men jag är verkligen inte van vid att snacka med journalister. Jag pladdrar på och sen har dom en halv sida på sig att skriva.

Reportern Adrian Rosén ville att jag skulle sia om vad som kommer härnäst på svensk humor-TV. Det jag trodde på var/är: RIKTIG satir, vi kommer få se en våg av svenskproducerade sitcoms (för det vet jag) och sen humor av och med kvinnor.

Sen sa jag att panelprogrammen kommer att hålla ett litet tag till. Ett bevis är exempelvis Extra Extra som har en halv miljon tittare.

Vill även kommentera det här med "Reinfeldt-attacken" som står i artikeln. Genren som Balls of Steel tillhör känns gammal och sen tycker jag inte jävlas-på-stan-humor där man lägger offret mer i potten än sig själv är rolig. Personligen. Trigger Happy TV:s Mr. Rabbit-grej på T-banan är ett bra exempel på tvärtom. Jag hoppas dock att Soneby får ett litet genombrott i och med det projektet, eftersom han är min kompis. Vi får se i höst.

Jaja. Det om detta.

Jo, en sak till. Jag vill poängtera att mitt jobb i På Minuten är att skriva programledarens manus, ämnena och komma med idéer kring programmets form. På Minuten är Sveriges enda improviserade humorprogram. Så är det.







Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: