tisdag 19 juni 2007

Småledig ett par dagar

Var hemma hos Råland Ulvselius och kikade på hans nya lya i Råsunda. Trevlig stadsdel och fin lya! Visst renoveringsbehov var ett understatement, men inte beroende på fräschören utan snarare på det blommiga tapetvalet.

Fikade ute på gården och Rålle fick mig att skratta när han berättade om en filmidé. Roligaste jag hört på flera dagar. Sedan snackade vi lite skvaller, sommarplaner och om vilka rookies som bör få chansen att visa upp sig på Norra Brunn på festivalens "SM"-tävling den 13 augusti. Vet inte hur officiellt det är, men Rålle verkar bli den som MC:ar. Ska faktiskt gå och kolla i år.

Åt sen en bra lunch och så ringde telefonen lite. Hyresvärden David Batra pratade härförleden om att blogga eller inte blogga med mig. Han sa att eftersom allt är halvhemligt så har man inget att skriva om. Det drabbade mig idag. Flera gånger. Mina tummar vitnar då, som jag håller dom.

Och så ringde David Fjäll från FANTV och hade ett nytt format på gång. Riktigt, riktig rolig programidé för oss fotbollsnördar. Där är jag tilltänkt programledare. (För övrigt börjar jag bli rätt sugen på att få ut Boniek i luften, men det blev framflyttat till September).

Nu tänkte jag var lite ledig innan jag tar över stafettpinnen som redaktör för Sommarkrysset 3 juli. 2 juli har vi möte i Malmö med producenten om Komikkollektivet Korvs långfilm. Om jag lyckas övertala alla ska vi starta en filmblogg på Myspace, där ni kan följa projektet.

Och så höll jag på att glömma. PREMIÄR för Stand up på Glashuset i Gustavsberg den 26 juni. Magnus Betnér och Kristoffer Appelquist. Missa inte det.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: