torsdag 14 juni 2007

Titelonani

Rensade min visitkortspärm.



Mitt gamla liv som konsult/reklamare och allt vad jag varit UT och mitt nygamla liv som humorist IN.

Fastnade för det här visitkortet. Vissa människor tar sig själva på ganska stort allvar. Det här var under "den nya ekonomin". Ironin hos dylika personer var obefintlig. Titeln går inte att slå.





Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev VD sen...

/MK

Johan S sa...

Förtydligande: Jag har inget emot Mats Kalvik (om det nu är den riktige
som kommenterat, men det stämmer ju faktiskt att MK blev VD på ett
Bonnierägt företag efter Jobline).

Titeln är bara en så oerhört bra tidsmarkör.

Min hyresvärd Batra (med Universumbakgrund) droppade ett par andra sköna
titlar som figurerade där: en "Vibe (-nånting)", som helt enkelt var en
person som kände vibbar. Nästan lika bra titel. Poäng till db.