lördag 13 september 2008

Korv står upp

Komikkollektivet Korvs föreställning "Korv står upp" var utsåld och alla var roliga.
Efter historieinslaget (nedan) och vår kanske bästa sång "Sex glada killar" var det finalnummerstämning redan från början.

Jag skrattade mest hela tiden, men det är ju inte konstigt när man tramsat ihop sen gymnasieåldern.

Blandade känslor för egen del. Nya grejor satt som en smäck, det var kul. Men helheten satt inte riktigt som jag ville. Jag hade dock bra bifall "hela vägen".

Glans inspirerad av att stå på scen med sina gamla vänner. Han var bättre än på länge. Körde över publiken. Kul att han på scenen tog ner sitt eget material som folkligt och förklarade om och om igen för Valle (som kört 15 minuter om Josef Fritzl): det är dom här folkliga grejorna som funkar. Det är därför det är jag som drar in kulorna.



Återföreningen recenserades av Sydsvenskan, hittar inte artikeln på deras sajt, men ni får väl kolla i pappersversionen ni som har den. "Allt är mer eller mindre jättekul" eller "Jag älskar varje sekund" (om Kalle Lind) är väl nån av dom två meningarna vi skulle ta med på en privatteateraffisch.

1 kommentar:

Hanna sa...

HAHA, vilken rolig video! :D