onsdag 3 september 2008

Post Nattmän och Löskefolk-helgen

Ja, här kommer då lite bilder. Hela första dagen log jag åt faktumet att alla dessa 40 människor slet med något vi skrivit ihop.


Valle Westesson och Sissela Benn


Samma par igen. Denna gång i en av dom största träinnanmäten jag sett på en byggnad. Addera räls, rökmaskin, vagn från hembygdsmuseet i Broby och cool ljussättning.


Wanås by night


Ola Norén med Helle som ägnar sig åt patinering. Ett av nyckelorden denna helg.
I bakgrunden en glad galosch som sa sig jobbat med humor sedan 22 års ålder.


Kalle Lind i sitt rätta element.


Men är det inte Johannes "Boyahed" Finnlaugsson som drar vagnen?


Ibland lades orimligt mycket arbete på ett simpelt skämt. Råland, Valle, jag och produktionsteamets hjälte Dan puttade den här vagnen 1,5 kilometer för att göra ett två raders skämt.


Fantastiska Sanna Persson-Halapi bjöd på skrattfest som sin karaktär. Hon kan verkligen lyfta en text den kvinnan.


Le director i Sissela Benns sovrum. Och ja, sängen är byggd på plats av världens bästa rekvisitör Miriam Myrtell.


Way Creatives fantastiske fotograf Joachim Hedén tillsammans med en av huvudpersonerna den här helgen: Dollyn.


Och ja, filminspelning tar tid.


Och här är jag som min karaktär. Hästen i bakgrunden och jag gjorde en scen på en liten grästunga mellan två av Wanås anlagda dammar. När som helst skulle hästen kunnat slänga mig i vattnet. Men det gick bra. Greven och grevinnans dotter Hedda tyckte jag hade god hand med hästen. Familjen på Wanås var väldigt hjälpsamma. Det tackar vi också för.

Tyvärr hade jag inget batteri i mobilen under lördagen. Då hade vi 29 statister och Johan Glans på plats. Det var coolt. En statist sprang för fort i en scen och sa: "förlåt, men jag var så förblindad av hat". Kul att hela situationen blir så verklig att man går in det så mycket. Men så var det en kille som var blivande astronaut också.

Jag hoppas att vi får göra det här under 40 dagar nästa sommar.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: