torsdag 25 september 2008

Mitt besök på Oslipat röd

Jag var på Oslipat igår. Tangopalatset. Alla var bra. Amelie Nörgaard(debut), Jessika Karlén, Lisa Lundin, Ahmed Behran, Valle Westesson och Kristoffer Appelquist. Faktiskt en samling komiker där ingen är den andra lik, vilket är bra.

Fick bra vibb av tjejerna och ser fram emot deras fortsatta utveckling. Ahmed har jag inte sett förut. Man brukar prata om energi och Ahmed får David Druid att se ut som Aron Flam. Men han var kul också.

Kristoffer pratade om vad som föll honom in, kändes det som. Väldigt bra. Och Valle gjorde Fritzl-rutinen, eftersom han hoppade in på kort varsel. Också bra.

Själv gjorde jag Savannrutinen och Jesper Rönndahl sa: "nu kan jag dö. Jag har sett savannrutinen. Det var första gången den kördes, men jag hade hajpat den på stan bara för att sätta skrivpress på mig själv. Särskilt hyenabiten var kul. Sen skrattar folk väldigt mycket när jag pratar i falsett. Det ska jag göra mera.

Kände mig sådär nöjd efter gigget, men folk verkade tycka det var skitbra.

Tangopalatset kändes mer stand-up än Jeriko och det kan ju göra att man saknar Jeriko. Men det gör inget. Skåneklubbarna Oslipat och Prick Prick kommer även i fortsättningen hålla positionen som landets främsta klubbar.

Och sist men inte minst. Fritte var igår den bästa konferencier jag sett sedan Johan Sköld stod på scen i Glashuset i somras. Han var alltså helt jävla grym.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Amelie heter Nörgaard i efternamn, annars kan jag bekräfta innehållet i detta inlägg. Savann-rutinen behöver fler grejer om manguster, annars var det skitfint.