söndag 30 november 2008

Tack Mårten Andersson! (och Big Ben ikväll)

Jag vill tacka Mårten Andersson. Mårten Andersson ringde och gav mig en spot på RAW Comedys TV-inspelning den 12 december på Blue Moon Bar (köp biljetter om ni inte gjort det) för en tid sedan. Det gav min stand up en mening igen. Jag har jobbat med materialet, jag har sett till att gigga mycket och det har gjort att mitt självförtroende på ståuppscenen är grymt. Allt för att jag har något att sikta mot. Tack Mårten!

Sen har jag inga illusioner om RAW-inspelningen. Det är show business, jag har inget namn, så risken finns att jag blir bortklippt. Just nu spelar det ingen roll. Tack vare Målet den 12 december har jag kul på scen och kommer att prestera några grymt bra minuter åt Kanal 5 att ta ställning till. Det kan jag lova.

Ikväll var inget undantag på Big Ben (angående att ha kul). Jag pulveriserade publiken. Folk skrattade på varenda mening. Applådskratt på alla skämt. Skratt på alla upplägg. Människor säger "tack för showen!" efteråt. Så ska det vara.

Nästa station mot RAW 12/12. Gigg på Jordbruksdepartementet. Jag längtar.

Och just ja. Jag tror Marja Nyberg har chansen att vinna Bungy Comedy. Hon var jävligt kul. Kom ihåg var ni läste det först.

1 kommentar:

Anders Sparring sa...

Johan, jag såg dig ikväll på BB. Du var grym. Bäst i första akten tycker jag. Synd att du gick i pausen, för jag körde efter paus. Lite avslagnare då, många hade gått, men Ahmed Ohmar höll igång de få kvarvarande med en energi jag inte har sett sen Union Carbides dagar (och gör det förmodligen fortfarande, jag blev tvungen att gå).