måndag 15 december 2008

Ordf Glesbygdens vänner, Bengt-Owe Fältman

(Nu när Morgonsoffans webb går all-in på att lägga ut sketcher)

Thomas Järvheden är en utmärkt karaktärsskådis. Det var det ingen som visste innan. Sen delar han egenskapen med Björn Gustafsson att kunna "trycka på knappen" - och så kommer tårarna.





Jag har lagt in "Glesbygdsmannen" varje vecka i bruttokörschemat (alltså när programmet är 32-34 min långt) sedan pgm 5. Sen har han inte överlevt final cut. Jag säger inte emot beslutet, det vore knasigt om jag gjorde det, men det är helt klart så att Morgonsoffan är ett program som inte sätter så stor tillit till tittarnas tålamod.

Jag tycker det här är skitbra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför klippte ni bort detta Johan?
Bland det roligaste jag sett i Morgonsoffan! Särskilt den översta.

Anonym sa...

Detta är naturligtvis stor humor! Men hade det skadat med någon typ av dramatisk vändning? Själv är jag t.ex. en stor vän av helt omotiverade blödningar som sketchavslutning.