lördag 13 december 2008

Otrolig kväll på RAW igår

Jag hann knappt tänka efter att det var sista programmet vi precis hade bandat. Hade en delleverans i ett annat projekt till klockan 17 och sen var det RAW på kvällen.

Ville köpa nya kläder, men Batra sa att jag inte skulle konstla till det. En urtvättad pikettröja stannade på hela kvällen och det kändes som att David hade rätt.
Han bjöd för övrigt mig och Ola Söderholm på middag på Nam Yang innan. Mycket generöst och en perfekt uppladdning.

Väl framme på RAW hade Mårten vinterkräksjuka. Han skötte kvällen galant ändå, men hoppade över late night föreställningen på Chinateatern. Att han överhuvudtaget genomförde en Peter Antoine-imitation med kräksjuka är fantastiskt imponerande.

Fyra program spelades in igår och det kommer nog se rätt roligt ut i TV. I dom flesta program är det hjärtliga kramar med konferenciern Mårten. Alla gick igår i en vid cirkel runt honom på väg mot den kontaminerade micken.

Kvällen var annars väldigt bra. Kodjo inledde med otrolig respons. Agneta Wallin därpå liksaså. Appelquist (fan vilket material han hade igår alltså. Skitbra!) strålande och Gardell avslutade väckelsemässigt och inne från logen tänkte jag att det aldrig kommer att låta så här mycket i andra akten.

Jag inledde efter paus och jag hade på förhand bestämt mig för att bara ha kul. Inte försöka tänka för mycket på det där med TV-inspelning, bli bortklippt eller annat. Bara ha kul.
Det hade jag verkligen. Jag satte inte allt perfekt, men jag var nöjd. Tyckte själv jag var kul. Dom för RAW skrivna Lega och Bulle-rutinerna satt inte så bra som jag trodde. Efteråt frågade jag mig om jag fick någon respons överhuvudtaget. Kanske min förkylning där jag är tjock i hela huvudet inklusive öronen gjore att jag inte hörde. Det hade tydligen varit mycket skratt och "applåder hela tiden". Hörde själv inte en enda applåd. Men Batras och Appelquists försäkran kändes trygg.
Alain (Morgonsoffans regissör) tyckte jag var topp tre, men det är omöjligt.

Batra avslutade dom svenska komikerna. Han var kungligt bra. Gillade hans Big Bite act out väldigt mycket.

Mark Watson avslutade. Pratade en hel del med honom innan och det var en mycket sympatisk kille med underbar inställning till comedy. När han väl körde material var han skitkul, men det kändes som att han hade dom svenska känselspröten lite väl utsträckta. Får han komma till RAW och Sverige ett par gånger till kommer han nog köra på bara. DÅ kan det bli hur kul som helst och då är jag där och tittar.

Mårten och Fabian gör ett grymt jobb med hela RAW-konceptet! Igår kändes det som tidningarna skriver: "Om stand-up är hett, så är RAW hetast". Det gäller åtminstone kvaliteten på comedyn.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: