torsdag 25 juni 2009

BANG-debatten får bli stand-up

Det finns mycket i bloggosfären i kölvattnet kring BANG:s senaste nummer. På LBO har jag ett flertal gånger skrivit om att jag tror humor mår bra av att speglas av sin publik och att kvinnorna oftast är dom som är intressantast bland dom nya namnen på ståuppscenen.
Lätt att skriva och svårt att säga emot.

Sen finns det en miljon grejor till att säga om saken. Men folk reagerar ganska starkt på min vattniga blogg ibland (håll i dig Kalle Lind). Också lätt att misstolka sådant som borde föras som ett längre resonemang. Därför är det mycket enklare att börja tala om det i min stand-up. Där har jag sedan tidigare börjat prata om mitt jobb (som viktigpetter bakom kameran i TV-produktioner) och även om vad som väntar mina döttrar när dom växer upp. Känns ganska lätt att väva in kvinnor och TV i dom ämnena.

Det här kan ni höra mer om på Kulturhusets tak den 5 juli. Väl mött.

Inga kommentarer: