fredag 12 juni 2009

Jobb och bilägare

Har idag ofrivilligt gett mig in i Israel-Palestina-konflikten. Mer kan jag inte säga. Det blir så känsligt för alla inblandade.

Och under lunchen åkte jag och köpte en bil. En SAAB 9-5, kombi. Total katastrof, säger belackarna. Mycket bil för pengarna, säger optimisterna. Gemensamt säger dom att sälj inte den, du måste köra den tills den dör.

Känns också skönt att ge sig in i Koenigseggsfären. Om jag säger det snabbt kanske folk tror jag köpt en sportbil för 10 miljoner.

Nåväl, nu ska jag skicka gam-Toyotan till Afrika och dessutom få 3000 spänn för besväret. Har ju 3 bilar annars. Det är bara en ifrån Anders "Ankan" Johansson och det är inte normalt.

Nya jobbet gör att jag har mycket i huvudet. Ni kan därför inte förvänta er särskilt mycket från mig i bloggväg. Men oj, vilka stories jag samlar på mig tills det är officiellt.

Trevlig helg.

Inga kommentarer: