fredag 5 juni 2009

Söndag 20.00, Black och Bush

Just det! På söndag kl. 20.00 på Big Ben blir det en rejäl slakt av mediestockholm. Det har jag lovat Fredrik Andersson. Jag har börjat jobba heltid igen och jag märker direkt hur dåligt det är för min stand-up. Får hafsa ihop något här, 22.30 en fredagskväll, istället för att fundera i timmar i en solig trädgård inför ett gig. Och jag tänker inte jobba på helgen, så är det bara.

Missade förresten Lewis Black på Göta Lejon ikväll. Kan aldrig tänka mig att han slår Dylan Moran, så därför ska jag se till att inte ångra mig för mycket. En av hans specials gick på Comedy Central idag. Den var bra.

Dessutom såg jag Will Ferells Broadwayshow som heter något i stil med Sista natten med George W Bush. Will Ferell "Gör en annan show" är nog roligare. Imitationer av Bush och ytterligare en repetition av hans dumheter känns inte så 2009 (och ja, inspelningen var från 2009). Ska man nu skämta Bush kan man titta på gamla HBO-specials med Lewis Black eller Bill Maher.

Inga kommentarer: