söndag 7 juni 2009

Big Ben ikväll

Var väl halvnöjd när jag gick av scenen om jag ska vara ärlig, men det var lite baserat på att man vet hur det kan låta på Big Ben. Fast under resten av kvällen fick jag faktiskt ovanligt många ryggdunkar från pajsare i publiken och det är väl ett bra tecken.

Körde 100% nytt, Christopher Linnell och Lasse Nilsen (både väldigt bra ikväll) tyckte för övrigt att jag lät som en gubbe när jag gnällde om att man måste testa nytt på en gratisklubb, vilket skulle handla om mitt professionella liv. Delade in det i 3 delar: en om folk bakom kameran, en om folk i rutan och en om tv-chefer. Sparar nog hälften av materialet. Det är ju ganska mycket jag att prata om mitt jobb, så jag tackar Fredrik Andersson för sparken i arslet.

Inledde förresten med att prata litet om vikten av att rösta såhär på EU-valsdagen. När jag tog lite ställning vågade inte folk skratta förrän jag gav dom en ångestventil. Spännande.

Som jag redan varit inne på så var många väldigt bra ikväll. Förutom ovan nämnda vill jag särskilt framhålla smarte Erik Löfmarck och Marja "Funny Bones" Nyberg. Årets manlige komiker, ett litet tag till, Tobias Persson testade nytt och hade en rutin om Thailand som var frukantsvärt träffsäker och välillustrerad.

Ståupp=kul nu. Men tydligen har Komediklubb Haga lagt ner så mitt nästa gigg är faktiskt inte förrän 5/7 på Kulturhusets tak där FTW kör klubb i sommar. Längtar redan dit!

Inga kommentarer: