tisdag 19 oktober 2010

God damm it

Har hittat världens bästa funktion i Safari för att ladda ner videofilmer som ligger inbäddade i en flashsida. Det låter kanske inte så stort, men det är enormt skönt. Varför? I mitt arbete tittar jag på mängder av humorprogram från internationellt håll(främst England) och då får jag inloggningsuppgifter från olika distributörer för att kunna titta på en promo eller en pilot eller flera avsnitt. Hittills har jag bett snällt om en DVD om jag är intresserad, men nu kan jag alltså rippa klippen och visa för kanalernas program- och utvecklingschefer direkt. Såå skönt.

I veckan kommer jag visa massor av sådana här klipp. Till våren kommer det förhoppningsvis göras humor som inte är panelhumor och som inte är svindyr serie med nästintill dramakvalitet. Sugen på att jobba med vissa människor.

--

Ska till Sala och gigga på torsdag på Lisa Lundins turnérande klubb. Ser fram emot att träffa henne. Hon är bra och trevlig. Bra gäng på kvällen också.
Satte ihop en preliminär setlist och inser att 20 minuter börjar bli alldeles för kort för mig. Hinner ju inte säga något på den tiden. Jaja.

Inga kommentarer: