tisdag 5 oktober 2010

SCB och Kalmar Nation ikväll

Snöade in lite på SCB igår. En underbar sajt för att kolla fakta.

Anledningen: blir så förbannad på att SD får stå och säga att dom "har belägg" och att dom "säger sanningen" som det riksdagsparti dom nu är. Särskilt Folkpartiet, som jag skrivit om tidigare på LBO, bör också läsa på ordentligt så att inte deras politik färgas gul, vilket bara gynnar SD. För övrigt är Kent Ekeroth mitt nya lilla hatobjekt i SD (ni kan ju kolla hans tal från SD:s Landsdagar 2009 om ni undrar, har inte hört något värre sen på Hitlers tid).

Nåja, åter till SCB. Bland dom första siffrorna jag tog reda på är hur det står till med "massinvandringen". Eftersom Jimmie Åkesson i Agenda sa efter valet att SD inte har synpunkter på varken studerande- eller arbetskraftsinvandring så antar jag att det är asylinvadnringen dom irriterar sig på. Sverige tog förra året emot 11.500 via asylinvandring. Att jämföra med en invandring av hemvändande svenskar på 14.000 personer. Det är alltså mer av "masshemvändande" än det är "massinvandring".

Sen är det också så att invandringen varit något högre än prognosticerat sedan 2006, visst, men enligt SCB kommer den att sjunka 2011 och sedan stabiliseras på en lägre nivå. Så det där med "massinvandring". Nä, jag tror inte det.

Förutom SCB kan man också läsa Koranen. Ordet världsherravälde nämns faktiskt inte en enda gång. Det är möjligt att Talibaner kan tolka koranen så, men då tolkar dom Koranen för att tjäna sina syften, precis som SD tolkar siffror enligt sina syften. Både Talibaner och Sverigedemokrater har fel.

--

Ikväll är det Kalmar Nation. Där brukar det vara skitroligt. Fick den här presentationen på Facebook-eventet: "Producerar lika bra humor på scenen som han gör i TV. Ibland politisk, ibland skruvad, alltid rolig." Så bra brukar jag inte bli presenterad. Därför paste:ar jag den här som instruktionsmening till alla klubbvärdar därute. Var inte nöjd sist. Ikväll ska jag vara grym.

Inga kommentarer: