fredag 5 november 2010

Geniala Tankesmedjan

Jag kan skriva snälla saker också. Och denna fredag blir det ännu ett glatt inlägg.

När jag ska åka bil ut i landet och gigga hoppas jag alltid att det är måndag eller torsdag. För då kan jag lyssna på Tankesmedjan.

Simon Svensson har lagt sig an med en kaxig hållning till vad programmet faktiskt levererar "Sveriges enda satirprogram" och "ikväll är det bästa avsnittet någonsin av Tankesmedjan". Det klär honom och han gör det med finess, vilket INTE gör honom till...Peter Jihde. Simons egna ingångar är också roliga.

Nanna Johansson, Sara Hansson är roliga och Liv Strömqvists ingång under rubriken "Rätta mig om jag har fel" den 21 oktober var helt underbar (hittar inte den som enskilt klipp dock).

Debatterna är alltid roliga. Skämten om dom tre viktigaste nyheterna är alltid vassa och kul. Man blir så jävla glad över att det som måste vara ett av dom bästa programmen som finns. Samtliga medier inräknade.

Jag gör lätt TV av ert program om ni vill. Men just det ja, det är ingen på TV som tror att satir fungerar. I det här fallet är jag dock beredd att motbevisa dom. Komsi, komsi!

PS.
Och sen finns ju Jonatan Unge: Lyssna till exempel på Tove Meyer-gate av Jonatan Unge: en underbar käftsmäll till ledningen på Sveriges Radio. Bättre 13:35 radio får man leta efter.

Inga kommentarer: