måndag 22 november 2010

Lugn kvinnoröst som räknar ner

Intressant intervju med Chris Morris här. Ikväll och imorgon kväll visar han den här filmen på Stockholms Filmfestival:



Chris Morris: alltid steget före, alltid rätt. Brasseye, Nathan Barley, Four Lions.

--

"In Holland (Brasseyereferens: Chris Morris gör en påa på en alldeles för liten cykel), nä, i Holland kommer man nu att göra The Daily show som format. Ska faktiskt bli intressant att se hur det går. Nu tänker alla ni, nä, det går inte att göra Daily show i Sverige. Jag tror kanske inte heller det rent kanalmässigt, men just nu skulle Jonatan Unge och Erik Hultqvist vara mina två kandidater att leda ett sånt program: bäst i Tankesmedjan samt Bäst i Lobbynkretsen. Men det skulle vara roligare att göra egna program av just Lobbyn eller Tankesmedjan isåfall.

En dag kommer LBO att självdestruera av att jag hoppas på satir i Sverige. Det blir en lugn kvinnoröst som räknar ner. Det är i varje fall vad jag ser/hör framför mig.

Inga kommentarer: