måndag 1 november 2010

Humor på TV och på webb

Ikväll ska jag kolla I Anneli. Det är en serie som har högre tittarsiffra nu än på premiären. Det visar på seriens kvalitet.

--
SVT Humor lanserades mer officiellt idag. Dom skickade en pressrelease om Ana Ginas höga tittarsiffror. Ida på mitt jobb tjatar jämt om henne. Får se om hon blir upplyft i fin-TV snart.
En annan sak jag inte gillar med SVT Humor är användbarheten. Om man går vilse i så lite innehåll, hur ska det då bli när sajten växer. Finns det ingen användbarhetsexpert/informationsarkitekt eller liknande på SVTi? Jaja, följer den här satsningen med samma spänning som jag följer Hellenius Hörna.

--
RAW Comedy Club och Pensionärsjävlar har premiär ikväll klockan 22.30 respektive 22.00. Jag har sett en episod av den belgiska versionen av Benidorm Bastards. Det var ett astrist program, men jag tror det svenska blir roligare. Det är däremot ett program som INTE kommer ha fler tittare på sista programmet än på första. Det kan jag nästan ta gift på.

Inga kommentarer: