onsdag 19 mars 2008

Morgonsoffan program 2 ikväll - alla måste titta!

Fantastisk inspelning igår! Björn Gustafsson var kul och André Wickström ännu roligare nästan. Blir ett schysst program. Nog bättre än ettan, men ni gör nog klokt i att inte ha några förväntningar alls.

Nedan en sketch som Johan Glans och jag skrev på en bakgård för sex-sju år sen. Ni som tyckte att jag gjorde den bättre än honom i ett cirkustält på Malmöfestivalen får gärna kommentera. Då får ni en guldstjärna.

Men som sagt 21.30 ikväll i SVT1. Inte missa.




Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Johan!
Har följt din blog ett tag nu, den är både intressant och kul! :)
Ha de gött!
//IDA

Johan S sa...

Tack för det, Ida! Och ha det gött själv :-)

Anonym sa...

Haha, det här var det roligaste jag har sett på länge! Älskar delen då johan lyfter knytnäven och helt ur inget säger ''vad är ditt problem?!'' :D

Anonym sa...

Morgonsoffan förgyller min onsdag!

Kalle Lind sa...

Hör väl till dom få som sett bägge insatserna, dvs både Morgonsoffan 08 och Korv på Malmöfestivalen 02. Vad ska jag säja? Kan man jämföra Laurence Oliviers och Ian McKellens Hamlet? Kan man jämföra Pepsi med Coca?

Branne sa...

Hahaha Johan Glans är så jävla rolig älskar honom.

Anonym sa...

Ja, Kalle, man kan jämföra Olivier och McKellen. Och då ser man att med dagens mått mätt är Olivier teatral på ett sätt som man som åskådare måste ha överseende med när man tittar på honom idag. McKellan är en av nutidens* största skådespelare och behärskar konsten att agera kraftfullt och med närvaro, men med subtilare uttryck som gör att hans skådespelarkonst inte lägger sig som ett filter över upplevelsen.
Jag var också på Kulturmanegen 2002 och såg Sköld "vara" mannen med världens sämsta ölsinne.
Sköld är McKellan. Glans är Olivier. Båda är bra, men visst kan man jämföra.



*lägg gärna märke till att jag inte använder orden "vår samtid" eftersom jag tycker att det är ett tillkrånglat uttryck som tar upp onödigt mycket plats. "Nutiden" funkar lika bra.

Nisse Lind sa...

Alla kommentarers moder.