lördag 15 mars 2008

Så tycker jag om den 15 mars

Var hos tandläkaren idag. Tio minuter tog det. Dom plockar inte ens tandsten längre. 645 pix.

Hörde att Morgonsoffan fick en bra recension av SvD. Det är det man vill om man ska vara kaxig: bra recensioner av morgontidningar och dåliga av kvällstidningar. Vilket leder mig in på Cronemans skriveri om Björn Gustafsson idag. En krönika som satt igång bloggmeter. Felet han har gjort är att han litat på kvällstidningarnas skriverier om andra komikers missunsamhet. Det han skriver om Björn annars är väl inget konstigt? För övrigt tror jag det är andra gången på elva år som Croneman hyllar en komiker (den andra var Sissela Benn).

Min helt oefterfårgade förhoppning om Björns karriär är att han pluggar in den här textraden från Jungle Brothers låt Doin our own dang: "Isn't cool when you cut your hand and the blood is red instead of sell out green". Vi har pratat om det en gång. Och Björn - om någon - kommer att leva efter det.

För övrigt längtar jag efter att välkomna honom och Nour hem till Morgonsoffan på måndag! Nästa vecka kommer vi också att gästas av en favoritfinne i studio 3.

Jag vill också passa på att hylla Melodifestivalengänget: Sven "Stojan", Josef Sterzenbach, Kristian Luuk och alla ni andra. Vilket jävla TV-program ni gör/har gjort!

Slutligen ska jag erkänna att jag nynnat på Hero idag (efter att jag hört den i en galleria i Gurraberra). Därför är jag glad att Charlotte Perelli vann. Hon kommer att lyckas i Eurovision eftersom hon har en låt och ett utseende som passar i öst.

Just det ja. Jag ska fortsätta jobba. Jobbar månd - fred och fred, lörd och sönd kväll när barnen lagt sig. Ett jävla liv att producera ett humorprogram varje vecka, men vad gör man inte för att få bloggkommentarer som nämner The office och Morgonsoffan i samma mening.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: