torsdag 10 april 2008

Post program 5

Shit vad vi får skit från tittarna alltså. Det är såå känsligt med teve.

Vi ska fan skriva en sketch om en döende, polack som har Down's syndrom och en jävligt ful flickvän.

Dom unga tittarna är oss trogna. Dom äldre tappar vi. Men vi skulle göra ett program för dom unga. Mission accomplished!

Jag tänker på Fredrik Anderssons roliga skämt om att "NI ÄR ÄNDÅ INTE MIN MÅLGRUPP!?"

Tittningen sjönk till 510.000. Synd. Vi var största humorprogrammet på flera år på motsvarande "slot". Hoppas inte vi tappade den placeringen på det nu. Hockeyfinalen drog kanonbra med siffran 715.000 och fyrans Torn slog oss. Det svider.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ni ha högre tittarsiffror borde ni tänka på att ta in en nyare komiker, en som inte ser ut som alla andra och som chockar lite. Och det gör Soran tex.

Anonym sa...

Nä aya hijazi, det hänger inte på det alls.

Flera av de medverkande ÄR just nya för flera av oss. Björn är relativt ny (om dock ej okänd), Nour likaså. Granath var helt okänd för mig (och hon är helt lysande). Tobias Person har jag knappt sett tidigare heller, och detta gäller även för (namnet?)nyhetsuppläsaren.

"En som inte ser ut som alla andra", vad menar du med det, Aya? Soran har inte ett mer avvikande utseende än någon annan. Soran må vara en talang och är hur duktig som helst. Men hans utseende sticker inte ut det minsta. Tvärtom har han ett ganska alldagligt utseende, men har det där oskyldiga över sig som komiker många gånger kan använda sig av.

Anonym sa...

det som jag kan tänka mig gör att ni inte "når hela vägen" i tittarstatistiken är just programmets starttid. 21:30 är oftast i mitten av något annat program, då det börjar många program just 21:00. Dessa brukar hålla på i en timma och man vill inte gärna avbryta något som man redan börjat titta på. En del väljer nog därför att spela in Morgonsoffan (däribland mig) och det är kanske siffror som inte syns i er statistik. Sen har jag även fattat det som att ni har många besökare på hemsidan. Hur många klick har ni inte på de klipp ni lägger upp? En hel del kan jag tänka mig