lördag 12 april 2008

STREET igår

Det är ju en fantastisk klubb han har Christopher Linnell. Bra kväll igår. Marcus Johansson hoppade in för Petra Mede som var på Norra Brunn. Han körde en coachande vinkel (eftersom han kommer från den prisbelönta ståuppklubben Oslipat). Det funkade.

Jesper upp först med allt vad det innebär med att veva igång publiken. Sen jag som gjorde väldigt bra infrån mig (bästa sjuan jag sett på väldigt, väldigt länge sa Marcus Palm). Jag körde kort tid och säkra kort i och för sig.

Fredrik T Olsson avslutade första och var riktigt jävla bra.

Efter paus var det Sara Varga som sjöng två vackra låtar och jag kom och tänka på att Pernilla Andersson borde spela på Street. Hon är perfekt för den klubben med sitt piano. Jaja. Ett tips till Street-redaktionen bara.


Bild från pernillandersson.com

Efter Sara var det dags för Mårten Andersson, som tidigt bestämde sig för att lägga på en tydlig Fuck 'em-attityd. Jag tyckte det var ruskigt underhållande. Sån standup delar ju ofta publiken i en halva som älskar det och en annan som gillar det mindre. Så var det väl lite igår, men ett bra set av Mårten. Han var också rolig under intervjun. Han har mycket på gång med RAW-konceptet och det lät högintressant. Kul!

Sen satt vi och snackade skit. Folket från Brunnen anslöt. Och strax efter klockan 1, lockade min Peugeot 307 upp mig i sitt förarsäte för hemfärd.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: