tisdag 29 april 2008

ZTV-nostalgi

Just ja. Och så var det stand-up ikväll.

Tänk att vakna upp bakis en söndag på 90-talet och kolla på Bacon på ZTV med Pontus Djainaieff. Det var grejer det. Det som triggade igång nostalgin var faktumet att en av "Tommy på duken"-komikerna, Pontus Ströbaek, har gjort comeback på ståuppscenen.

Jag kunde inte hålla mig och sa naturligtvis: "Pontus Ströbaek - mannen som har gett konstpausen ett ansikte". Och sen häcklade jag honom för att han skrivit nytt, vilket är tur eftersom han gjorde en karaktär som sa "dom säger att grungen är dööööd" där på 90-talet. Fast Ströbaek rättade mig efteråt och sa att det där var Djanaieffs grej. Ibland minns man fel bara.

Trevlig prick den där Ströbaek för övrigt.

1 kommentar:

Ströbaek sa...

Du var oxå en trevlig kille!

Jag lyfter på hatten för det, för det verkar inte som om stå-uppskrået vimlar av just "trevliga killar" (en känsla som jag har haft de senaste dagarna)