torsdag 10 juli 2008

Fantastiskt kul på The Tivoli

Fick äran att gästa The Tivoli i Helsingborg igår. Tivoli är en av de äldre platserna för stand-up, som kört klubb sen 1997. Sommarsäsongen (utomhus) körs för andra året. Sköne Lars Magnusson konfade och efter Maria Apel som körde en femma skulle jag gå upp. Jag fick, som Hasse Brontén brukar säga, hugg direkt. En publik (säkert tvåhundra på uteserveringen och lika många till på gatan utanför) som gav ett perfekt gensvar. Jag vet exakt vad som ska filas på det nyskrivna nu. Jag körde en åtta nytt och en femma gammalt material ungefär. Ett underbart gigg där man löpte gatlopp bland ryggdunkarna när man gick av scenen. Härligt!

Vill annars framhålla Teresa Tönisberg, som hade publiken i sin hand med sin tjuga. Väldigt bra material och väldigt kul.

Martin Svensson, vilket visade sig på den mangranna publiken, är stor i sin hemort gjorde slarvsylta av publiken som det fullblodproffs han är. Fantastiskt gigg!
(jag tog tåget 22.10, men jag vet att det gick så bra för honom)

Väl i Malmö ville jag hinna med att träffa malmövännerna på På Besök. Vilket bra ställe! Fritte Fritzson kom in sent och sa att om man fick välja åtta människor i hela världen att dricka öl med skulle det vara dom. Jag håller med. Tack för en trevlig kväll Amanda, Marcus, Valle, Lars, Kringlan, Ramstedt, Tomas, Fritte och Nils!

Inga kommentarer: